Çevresel testler, askeri ve sivil amaçlı kullanılan alt sistem ve sistemlerin ömür döngüleri boyunca maruz kalabilecekleri çevre koşullarına karşı olan dayanım ve performanslarını incelemek amacıyla gerçekleştirilmektedir.

TÜBİTAK SAGE Çevre Şartları Altyapısı (ÇŞA), TS EN ISO/IEC 17025 standardına göre 2012 yılında Türk Akreditasyon Kurumu (TÜRKAK) tarafından akredite edilmiştir. Altyapının akreditasyon kapsamı ve sertifikasına  www.turkak.org.tr web adresinden veya buradan erişilebilir.

Test Başvurusu İçin Tıklayınız

Düşük Basınç (İrtifa) Testi, test edilen numunenin düşük basınç ortamına dayanabildiğini ve/veya düşük basınçta çalışabildiğini ve/veya ani basınç değişimlerine dayanabildiğini belirlemek amacıyla yapılmaktadır. Test kabinine yerleştirilen numuneye, gerçek kullanım koşullarında karşılaşabileceği basınç koşulları uygulanır. Test sırasında ve/veya sonunda numunenin fiziksel incelemesi ve işlevsellik kontrolü yapılır, varsa ortaya çıkan hatalar kayıt edilir. Düşük basınç kabinlerinin teknik özelliklerinin uygun olduğu her tür askeri ve sivil standarda uygun olarak testler gerçekleştirilebilmektedir. Özellikle MIL-STD-810F/G Metot 500’e uygun olarak çok sayıda test gerçekleştirilmiştir.

Teknik Özellikler:

Testlerin gerçekleştirilmesi amacıyla kullanılan test cihazlarının teknik özellikleri aşağıda verilmiştir.

Düşük Basınç Kabini - I

  1. Kabin ölçüleri (yükseklik x genişlik x derinlik): 1000mm x 1000mm x 1500mm
  2. Numune ağırlığı: En çok 2000 kg
  3. Çalışma sıcaklık aralığı: -60°C ~ +100°C
  4. Çalışma bağıl nem aralığı: 20% ~ 80% bağıl nem
  5. Çalışma basıncı aralığı: Atmosfer basıncından 10 mbar’a kadar
  6. Sıcaklık doğruluğu: ±2°C
  7. Bağıl nem doğruluğu: ±5% bağıl nem
  8. Basınç doğruluğu: ±3%
  9. Hızlı basınç düşüşü prosedürü (752 mbar’dan 188mbar’a en çok 15 saniyede düşüş) uygulayabilme kabiliyeti

Düşük Basınç Kabini - II

  1. Kabin ölçüleri (yükseklik x genişlik x derinlik): 1000mm x 1000mm x 1000mm
  2. Numune ağırlığı: En çok 1000 kg
  3. Çalışma sıcaklık aralığı: -60°C ~ +100°C
  4. Çalışma nem aralığı: 20% ~ 80% bağıl nem
  5. Çalışma basıncı aralığı: Atmosfer basıncından 1 mbar’a kadar
  6. Sıcaklık doğruluğu : ±1°C
  7. Bağıl nem doğruluğu: ±5% bağıl nem
  8. Basınç doğruluğu: ±3%
  9. Hızlı basınç düşüşü prosedürü (752 mbar’dan 188mbar’a en çok 15 saniyede düşüş) uygulayabilme kabiliyeti

Düşük Basınç Kabini – III (Henüz kullanıma alınmamıştır.)

  1. Kabin ölçüleri (yükseklik x genişlik x derinlik): 2000mm x 2000mm x 4500mm
  2. Numune ağırlığı: En çok 5000 kg
  3. Çalışma sıcaklık aralığı: -60°C ~ +100°C
  4. Çalışma nem aralığı: 20% ~ 80% bağıl nem
  5. Çalışma basıncı aralığı: Atmosfer basıncından 1 mbar’a kadar
  6. Sıcaklık doğruluğu : ±1°C
  7. Bağıl nem doğruluğu: ±4% bağıl nem
  8. Basınç doğruluğu: ±2.5%
  9. Hızlı basınç düşüşü prosedürü (752 mbar’dan 188mbar’a en çok 15 saniyede düşüş) uygulayabilme kabiliyeti

Yüksek ve Düşük Sıcaklık Testleri, yüksek ve düşük sıcaklık koşullarında numunenin güvenilirliğini, bütünlüğünü ve performansını belirlemek amacıyla yapılmaktadır. Test kabinine yerleştirilen numune, gerçek kullanım ve/veya depolama koşullarında karşılaşabileceği uygun yüksek veya düşük sıcaklık koşullarında uygun süre ile bekletilir. Test sırasında ve/veya sonunda numunenin fiziksel incelemesi ve işlevsellik kontrolü yapılır, varsa ortaya çıkan hatalar kayıt edilir. İklimlendirme kabinlerinin teknik özelliklerinin uygun olduğu her tür askeri ve sivil standarda uygun olarak testler gerçekleştirilebilmektedir. Özellikle MIL-STD-810F/G Metot 501 ve Metot 502’ye uygun olarak çok sayıda test gerçekleştirilmiştir.

Teknik Özellikler:

Testlerin gerçekleştirilmesi amacıyla kullanılan test cihazlarının teknik özellikleri aşağıda verilmiştir.

İklimlendirme Kabini - I

  1. Kabin ölçüleri (yükseklik x genişlik x derinlik): 2000mm x 5500mm x 2000mm
  2. Numune ağırlığı: En çok 3500 kg
  3. Çalışma sıcaklık aralığı: -60°C ~ +90°C
  4. Çalışma nem aralığı: 10% ~ 95% bağıl nem
  5. Sıcaklık doğruluğu: ±2°C
  6. Bağıl nem doğruluğu: ±3 ~ 5 % bağıl nem

İklimlendirme Kabini - II

  1. Kabin ölçüleri (yükseklik x genişlik x derinlik): 1000mm x 1000mm x 1000mm
  2. Numune ağırlığı: En çok 250 kg
  3. Çalışma sıcaklık aralığı: -60°C ~ +150°C
  4. Çalışma nem aralığı: 10% ~ 95% bağıl nem
  5. Sıcaklık doğruluğu : ±1°C
  6. Bağıl nem doğruluğu: ±3 ~ 5 % bağıl nem
  7. ESS testlerini (minimum 10°C/dak. sıcaklık değişim hızları ile) icra edebilme kabiliyeti

İklimlendirme Kabini - III

  1. Kabin ölçüleri (yükseklik x genişlik x derinlik): 900mm x 1000mm x 2000mm
  2. Numune ağırlığı: En çok 250 kg
  3. Çalışma sıcaklık aralığı: -60°C ~ +150°C
  4. Çalışma nem aralığı: 10% ~ 95% bağıl nem
  5. Sıcaklık doğruluğu : ±2°C
  6. Bağıl nem doğruluğu: ±3 ~ 5 % bağıl nem

(Drive-In) İklimlendirme Kabini (Henüz kullanıma alınmamıştır.)

  1. Kabin ölçüleri (yükseklik x genişlik x derinlik): 5000mm x 5000mm x 10000mm (Bu boyutlarda iki adet ayrı kabin bulunmaktadır. 5000mm x 5000mm x 20000mm boyutlarında tek bir kabin olarak da kullanılabilmektedir.)
  2. Numune ağırlığı: En çok 65000 kg (Hareketli araba kapasitesi 5000kg)
  3. Çalışma sıcaklık aralığı: -70°C ~ +90°C (1. Kabin) / -60°C ~ +125°C (2. Kabin)
  4. Çalışma nem aralığı: 10% ~ 95% bağıl nem
  5. Sıcaklık doğruluğu : ±1°C
  6. Bağıl nem doğruluğu : ±4 % bağıl nem
  7. Motorların Sıcak/Soğuk Başlatması için egzoz çıkışı ve şartlandırmalı temiz hava girişi

yuksek-sicaklik

Sıcaklık Şoku Testi, test numunesinin, bulunduğu ortamdaki ani sıcaklık değişimlerine (>10°C/dk), fiziksel bir hasar veya işletim performansında azalma ile karşılaşmadan dayanabilirliğini belirlemek amacıyla yapılmaktadır. Test kabinine yerleştirilen numuneye, gerçek kullanım koşullarında karşılaşabileceği sıcaklık şoku koşulları uygulanır. Test sırasında ve/veya sonunda numunenin fiziksel incelemesi ve işlevsellik kontrolü yapılır, varsa ortaya çıkan hatalar kayıt edilir. İklimlendirme kabinlerinin teknik özelliklerinin uygun olduğu her tür askeri ve sivil standarda uygun olarak testler gerçekleştirilebilmektedir. Özellikle MIL-STD-810F/G Metot 503’e uygun olarak çok sayıda test gerçekleştirilmiştir.

Teknik Özellikler

Testlerin gerçekleştirilmesi amacıyla kullanılan test cihazlarının teknik özellikleri aşağıda verilmiştir.

İklimlendirme Kabini - I

  1. Kabin ölçüleri (yükseklik x genişlik x derinlik): 900mm x 1000mm x 2000mm
  2. Numune ağırlığı: En çok 250 kg
  3. Çalışma sıcaklık aralığı: -60°C ~ +150°C
  4. Çalışma bağıl nem aralığı: 10% ~ 95% bağıl nem
  5. Sıcaklık doğruluğu : ±2°C
  6. Bağıl nem doğruluğu: ±3 ~ 5 % bağıl nem

İklimlendirme Kabini - II

  1. Kabin ölçüleri (yükseklik x genişlik x derinlik): 2000mm x 5500mm x 2000mm
  2. Numune ağırlığı: En çok 3500 kg
  3. Çalışma sıcaklık aralığı: -60°C ~ +90°C
  4. Çalışma bağıl nem aralığı: 10% ~ 95% bağıl nem
  5. Sıcaklık doğruluğu : ±2°C
  6. Bağıl nem doğruluğu: ±3 ~ 5 % bağıl nem

İklimlendirme Kabini - III

  1. Kabin ölçüleri (yükseklik x genişlik x derinlik): 1000mm x 1000mm x 1000mm
  2. Numune ağırlığı: En çok 250 kg
  3. Çalışma sıcaklık aralığı: -60°C ~ +150°C
  4. Çalışma bağıl nem aralığı: 10% ~ 98% bağıl nem
  5. Sıcaklık doğruluğu : ±1°C
  6. Bağıl nem doğruluğu: ±3 ~ 5 % bağıl nem
  7. ,
  8. ESS testlerini (minimum 10°C/dak. sıcaklık değişim hızları ile) icra edebilme kabiliyeti

İklimlendirme Kabini - IV

  1. Kabin ölçüleri (yükseklik x genişlik x derinlik): 1300mm x 700mm x 900mm
  2. Numune ağırlığı: En çok 150 kg
  3. Çalışma sıcaklık aralığı: -60°C ~ +150°C
  4. Sıcaklık doğruluğu : ±1°C
  5. Sıcak ve soğuk bölmeler arasında ısıl şok testi yapabilme kabiliyeti (en fazla 1 dakika içerisinde)

(Drive-In) İklimlendirme Kabini (Henüz kullanıma alınmamıştır.)

  1. Kabin ölçüleri (yükseklik x genişlik x derinlik): 5000mm x 5000mm x 10000mm (Bu boyutlarda iki adet ayrı kabin bulunmaktadır)
  2. Numune ağırlığı: En çok 65000 kg (Hareketli araba kapasitesi 5000kg)
  3. Çalışma sıcaklık aralığı: -70°C ~ +90°C (1. Kabin) / -60°C ~ +125°C (2. Kabin)
  4. Çalışma bağıl nem aralığı: 10% ~ 95% bağıl nem
  5. Sıcaklık doğruluğu : ±1°C
  6. Bağıl nem doğruluğu : ±4% bağıl nem
  7. Sıcak ve soğuk bölmeler arasında hareketli araba sayesinde ısıl şok testi yapabilme kabiliyeti (en fazla 1 dakika içerisinde)
  8. Motorların Sıcak/Soğuk Başlatması için egzoz çıkışı ve şartlandırmalı temiz hava girişi

Güneş Işıması Testi, test numunesi üzerinde güneş ışıması kaynaklı ısınma ve aktinik (ışık kaynaklı bozunum) etkilerin belirlenebilmesi amacıyla yapılmaktadır. Test kabinine yerleştirilen numuneye, gerçek kullanım koşullarında karşılaşabileceği güneş ışıması koşulları uygulanır. Test sırasında ve/veya sonunda numunenin fiziksel incelemesi ve işlevsellik kontrolü yapılır, varsa ortaya çıkan hatalar kayıt edilir. Güneş Işıması kabininin teknik özelliklerinin uygun olduğu her tür askeri ve sivil standarda uygun olarak testler gerçekleştirilebilmektedir.

Teknik Özellikler:

Testlerin gerçekleştirilmesi amacıyla kullanılan test cihazının teknik özellikleri aşağıda verilmiştir.

(Drive-In) Güneş Işıması Kabini (Henüz kullanıma alınmamıştır.)

  1. Kabin ölçüleri (yükseklik x genişlik x derinlik): 4000mm x 4000mm x 10000mm
  2. Numune ağırlığı: En çok 65000 kg
  3. Etki Alanı (genişlik x derinlik): 3000mm x 8000mm
  4. Çalışma ışıma kuvveti aralığı: 55W/m² ~ 1120W/m²
  5. Çalışma sıcaklık aralığı: -10°C ~ +60°C (Solar Lambalar Kapalı) +10°C ~ +60°C (Solar Lambalar Açık)
  6. Çalışma nem aralığı: %10 ~ %95 Bağıl Nem (Solar Lambalar Kapalı) %10 ~ %60 Bağıl Nem (Solar Lambalar Açık)
  7. Işıma doğruluğu : ±4% veya ±15W/m² (hangisi büyükse)
  8. Sıcaklık doğruluğu : ±1°C
  9. Nem doğruluğu : ±4% bağıl nem
  10. Motorların Sıcak/Soğuk Başlatması için egzoz çıkışı ve şartlandırmalı temiz hava girişi

Yağmur Testi, test numunesinin yağmur, su spreyi veya damlayan suya maruz kalması durumunda;

  • koruyucu kaplama, kutu ve sızdırmazlık elemanlarının suyun test numunesine girişini engellemedeki etkinliğini,
  • test numunesinin suya maruz kaldığı sırada ve sonrasında performans gereksinimlerini ne ölçüde karşıladığını,
  • test numunesinde yağmurdan kaynaklanan her türlü bozulmayı,
  • test numunesindeki her türlü su tahliye sisteminin performansını,
  • test numunesine paketleme tarafından sağlanan korumanın etkinliğini

belirlemek amacıyla yapılmaktadır. Test kabinine yerleştirilen numuneye, gerçek kullanım koşullarında karşılaşabileceği yağmur koşulları uygulanır. Test sırasında ve/veya sonunda numunenin fiziksel incelemesi ve işlevsellik kontrolü yapılır, varsa ortaya çıkan hatalar kayıt edilir. Yağmurlama kabinlerinin teknik özelliklerinin uygun olduğu her tür askeri ve sivil standarda uygun olarak testler gerçekleştirilebilmektedir. Özellikle MIL-STD-810F/G Metot 506’ya uygun olarak çok sayıda test gerçekleştirilmiştir.

Teknk Özellikler

Testlerin gerçekleştirilmesi amacıyla kullanılan test cihazlarının teknik özellikleri aşağıda verilmiştir.

Yağmur Test Kabini - I

  1. Kabin ölçüleri (yükseklik x genişlik x derinlik): 2000mm x 2000mm x 5500mm
  2. Numune ağırlığı: En çok 3500 kg
  3. Su basıncı: en az 276 kPa

Yağmur Test Kabini - II

  1. Kabin ölçüleri (yükseklik x genişlik x derinlik): 1000mm x 900mm x 900mm
  2. Numune ağırlığı: En çok 500 kg
  3. Rüzgar hızı: 18 m/s
  4. Damlama testi yapabilme kabiliyeti

(Drive-In) Yağmur Test Kabini – III (Henüz kullanıma alınmamıştır.)

  1. Kabin ölçüleri (yükseklik x genişlik x derinlik): 5000mm x 5500mm x 11000mm
  2. Numune ağırlığı: En çok 65000 kg (Hareketli araba kapasitesi 5000kg)
  3. Su basıncı: en az 276 kPa
  4. Motorlar için egzoz çıkışı ve temiz hava girişi

yagmur-sage-eh

Nem Testi, nemli ve sıcak ortamın test numunesi dayanımı üzerindeki etkilerini belirlemek amacıyla yapılmaktadır. Test kabinine yerleştirilen numune, gerçek kullanım ve/veya depolama koşullarında karşılaşabileceği nem koşullarına uygun şartlarda, uygun süre ile bekletilir. Test sırasında ve/veya sonunda numunenin fiziksel incelemesi ve işlevsellik kontrolü yapılır, varsa ortaya çıkan hatalar kayıt edilir. İklimlendirme kabinlerinin teknik özelliklerinin uygun olduğu her tür askeri ve sivil standarda uygun olarak testler gerçekleştirilebilmektedir. Özellikle MIL-STD-810F/G Metot 507’ye uygun olarak çok sayıda test gerçekleştirilmiştir.

Teknik Özellikler:

Testlerin gerçekleştirilmesi amacıyla kullanılan test cihazlarının teknik özellikleri aşağıda verilmiştir.

İklimlendirme Kabini - I

  1. Kabin ölçüleri (yükseklik x genişlik x derinlik): 2000mm x 5500mm x 2000mm
  2. Numune ağırlığı: En çok 3500 kg
  3. Çalışma sıcaklık aralığı: -60°C ~ +90°C
  4. Çalışma bağıl nem aralığı: 10% ~ 95% bağıl nem
  5. Sıcaklık doğruluğu: ±2°C
  6. Bağıl nem doğruluğu: ±3 ~ 5 % bağıl nem

İklimlendirme Kabini - II

  1. Kabin ölçüleri (yükseklik x genişlik x derinlik): 1000mm x 1000mm x 1000mm
  2. Numune ağırlığı: En çok 250 kg
  3. Çalışma sıcaklık aralığı: -60°C ~ +150°C
  4. Çalışma bağıl nem aralığı: 10% ~ 98% bağıl nem
  5. Sıcaklık doğruluğu: ±1°C
  6. Bağıl nem doğruluğu: ±3 ~ 5 % bağıl nem

(Drive-In) İklimlendirme Kabini (Henüz kullanıma alınmamıştır.)

  1. Kabin ölçüleri (yükseklik x genişlik x derinlik): 5000mm x 5000mm x 10000mm (Bu boyutlarda iki adet ayrı kabin bulunmaktadır)
  2. Numune ağırlığı: En çok 65000 kg (Hareketli araba kapasitesi 5000kg)
  3. Çalışma sıcaklık aralığı: -70°C ~ +90°C (1. Kabin) / -60°C ~ +125°C (2. Kabin)
  4. Çalışma bağıl nem aralığı: 10% ~ 95% bağıl nem
  5. Sıcaklık doğruluğu: ±1°C
  6. Bağıl nem doğruluğu : ±4% bağıl nem
  7. Motorların Sıcak/Soğuk Başlatması için egzoz çıkışı ve şartlandırmalı temiz hava girişi

Tuz Sisi Testi, test numunelerinin koruyucu kaplamalarının ve işlenmiş yüzeylerinin etkinliğini tespit etmek ve tuz birikintilerinin test numunesinin fiziksel ve elektriksel özelliklerine olan etkilerini belirlemek amacıyla yapılmaktadır. Test kabinine yerleştirilen numune tuz sisi ortamına maruz bırakılır. Test sonunda numunenin fiziksel incelemesi ve işlevsellik kontrolü yapılır, varsa ortaya çıkan hatalar kayıt edilir. Tuz Sisi kabinlerinin teknik özelliklerinin uygun olduğu her tür askeri ve sivil standarda uygun olarak testler gerçekleştirilebilmektedir. Özellikle MIL-STD-810F/G Metot 509’a uygun olarak çok sayıda test gerçekleştirilmiştir.

Teknik Özellikler:

Testlerin gerçekleştirilmesi amacıyla kullanılan test cihazlarının teknik özellikleri aşağıda verilmiştir.

Tuz Sisi Test Kabini - I

  1. Kabin ölçüleri (yükseklik x genişlik x derinlik): 1200mm x 3000mm x 1300mm
  2. Numune ağırlığı: En çok 300 kg
  3. Çalışma sıcaklık aralığı: Ortam sıcaklığı ~ +35°C
  4. Sıcaklık doğruluğu : ±2°C

Tuz Sisi Test Kabini - II

  1. Kabin ölçüleri (yükseklik x genişlik x derinlik): 1000mm x 1500mm x 500mm
  2. Numune ağırlığı: En çok 220 kg
  3. Çalışma sıcaklık aralığı: Ortam sıcaklığı ~ +35°C
  4. Sıcaklık doğruluğu : ±2°C

(Drive-In) Tuz Sisi Test Kabini – III (Henüz kullanıma alınmamıştır.)

  1. Kabin ölçüleri (yükseklik x genişlik x derinlik): 3000mm x 3000mm x 10000mm
  2. Numune ağırlığı: En çok 65000 kg (Hareketli araba kapasitesi 5000kg)
  3. Çalışma sıcaklık aralığı: 25°C ~ +50°C
  4. Çalışma bağıl nem aralığı: 40% ~ 55% bağıl nem
  5. Sıcaklık doğruluğu : ±1°C
  6. Bağıl nem doğruluğu : ±4°C
  7. Motorların Sıcak/Soğuk Başlatması için egzoz çıkışı ve şartlandırmalı temiz hava girişi

tuz-sisi-sage-eh

Kum ve Toz Testi, kumlu ve tozlu ortamlarda depolanan ve/veya kullanılan numunelerin bu koşullar altındaki bütünlüğünü ve performansını incelemek amacıyla yapılmaktadır. Test kabinine yerleştirilen numuneye, gerçek depolama ve/veya kullanım koşullarında karşılaşabileceği kum ve toz koşulları uygulanır. Test sırasında ve/veya sonunda numunenin fiziksel incelemesi ve işlevsellik kontrolü yapılır, varsa ortaya çıkan hatalar kayıt edilir. Kum/Toz kabininin teknik özelliklerinin uygun olduğu her tür askeri ve sivil standarda uygun olarak testler gerçekleştirilebilmektedir.

Teknik Özellikler:

Testlerin gerçekleştirilmesi amacıyla kullanılan test cihazının teknik özellikleri aşağıda verilmiştir.

Kum/Toz Kabini (Henüz kullanıma alınmamıştır.)

  1. Kabin ölçüleri (yükseklik x genişlik x derinlik): 2200mm x 10000mm x 2200mm
  2. Numune ağırlığı: En çok 5000 kg
  3. Çalışma sıcaklık aralığı: +20°C ~ +70°C
  4. Kum konsantrasyonu aralığı: 0.18g/cm³ ~ 2.7g/cm³
  5. Toz konsantrasyonu aralığı: 10.5g/cm³ ± 7g/cm³
  6. Rüzgar hızı aralığı: 1.5m/s ~ 18.5m/s
  7. Bağıl nem aralığı: ≤30%
  8. Sıcaklık doğruluğu : ±1°C

İvme Testi, platform hızlanmalarından, yavaşlamalarından ve manevralarından kaynaklı ortaya çıkabilecek kararlı haldeki eylemsizlik yüklerine karşı malzeme güvenilirliğinin, bütünlüğünün ve performansının nasıl etkilendiğini belirlemek amacıyla yapılmaktadır. Test cihazına yerleştirilen numune yapısal / işlevsel / çarpışma koşullarında karşılaşabileceği ivme koşullarında uygun süre ile bekletilir. Test sırasında ve/veya sonunda numunenin fiziksel incelemesi ve işlevsellik kontrolü yapılır, varsa ortaya çıkan hatalar kayıt edilir. İvmelendirme cihazının teknik özelliklerinin uygun olduğu her tür askeri ve sivil standarda uygun olarak testler gerçekleştirilebilmektedir. Özellikle MIL-STD-810F/G Metot 513’e uygun olarak çok sayıda test gerçekleştirilmiştir.

 

Teknik Özellikler:

Testlerin gerçekleştirilmesi amacıyla kullanılan test cihazının teknik özellikleri aşağıda verilmiştir.

İvmelendirme Cihazı

  1. İvme Aralığı: 3g ~ 100g
    • 10kg yük ile 100g
    • 400kg yük ile 75g
    • 1000kg yük ile 10g
  2. Santrifüj Kol Yarıçapı: 4850mm
  3. Test numunesi üzerinden ivme ölçümü yapabilme kabiliyeti
  4. Test numunesine test sırasında işlevsellik kontrolü yapılabilme kabiliyeti
    • 48 kanal elektriksel Slip-Ring bağlantısı
    • 6 kanal Fluid Rotary Joint (yağ, yakıt, basınçlı hava, vb.) bağlantısı
    • 3 kanal Fiber Optik bağlantısı
    • 1 kanal Ethernet bağlantısı

Cihaz ve altyapıya ait bilgileri içeren dokümana buradan ulaşabilirsiniz.

sage

Titreşim, Şok ve Gemi Güvertesi Ekipmanları Mekanik Titreşim Testleri, test numunesinin ömür döngüsünde maruz kalabileceği titreşim veya şok kaynaklı yüklemelerin malzeme güvenilirliğini, bütünlüğünü ve performansını nasıl etkilendiğini belirlemek amacıyla yapılmaktadır. Dayanım şartları ve yükler, askeri/sivil standartlar ya da ilgili test numunesinin gerçek veya gerçeğe en yakın çalışma koşulları altında veri toplama sonucunda elde edilen bilgiler kullanılarak belirlenir. Laboratuvar ortamında sarsıcılar, titreşim/şok test cihazı kontrolcüsü, ivmeölçerler ve gerekli ise portatif şartlandırma kabini kullanılarak testler gerçekleştirilir. Test sırasında ve/veya sonunda numunenin fiziksel incelemesi ve işlevsellik kontrolü yapılır, varsa ortaya çıkan hatalar kayıt edilir. Titreşim/Şok test cihazlarının teknik özelliklerinin uygun olduğu her tür askeri ve sivil standarda uygun olarak testler gerçekleştirilebilmektedir. Özellikle MIL-STD-810F/G (Metot 514, Metot 516, Metot 528), MIL-STD-167-1/A (Tip 1)’e uygun olarak çok sayıda test gerçekleştirilmiştir.

Teknik Özellikler:

Titreşim/Şok Test Cihazı - I

  1. Gelişigüzel (ing. random) / Sinüs kuvvet: 70000 N
  2. Şok kuvveti: 140000 N
  3. Frekans bant aralığı: 4-2000 Hz
  4. En yüksek yer değiştirme (pk-pk): 76mm
  5. En yüksek hız (sinüs/gelişigüzel/şok): 2/2/3 m/s
  6. En yüksek ivme (sinüs/rastgele/şok): 85/85/110 g
  7. Kayar Tabla Boyutları: 1200mm x 1200mm
  8. Kayar Tabla Taşıma kapasitesi: 10000 kg
  9. Statik yük kaldırma kapasitesi: 1000 kg

Titreşim/Şok Test Cihazı - II

  1. Gelişigüzel (ing. random) / Sinüs kuvvet: 20000 N
  2. Sinüs kuvveti: 20000 N
  3. Şok kuvveti: 40000 N
  4. Frekans bant aralığı: 4-2000 Hz
  5. En yüksek yer değiştirme (pk-pk): 76mm
  6. En yüksek hız (sinüs/gelişigüzel/şok): 2/2/3,5 m/s
  7. En yüksek ivme (sinüs/rastgele/şok): 90/90/150 g
  8. Statik yük kaldırma kapasitesi: 300 kg

(Ex-Proof) Titreşim/Şok Test Cihazı – III (Henüz kullanıma alınmamıştır.)

  1. Gelişigüzel (ing. random) / Sinüs kuvvet: 200000 N
  2. Sinüs kuvveti: 200000 N
  3. Şok kuvveti: 400000 N
  4. Frekans bant aralığı: 1-2000 Hz
  5. En yüksek yer değiştirme (pk-pk): 76mm
  6. En yüksek hız (sinüs/gelişigüzel/şok): 2/2/2,5 m/s
  7. En yüksek ivme (sinüs/rastgele/şok): 85/85/100 g
  8. Statik yük kaldırma kapasitesi: 2000 kg
  9. Kayar Tabla Boyutları: 1200mm x 1750mm
  10. Kayar Tabla Taşıma kapasitesi: 10000 kg

Örnek görseller ve video için tıklayınız.

titresim-sage-eh

Şekil-1

cşa

Şekil-2

çşa3

Şekil-3

çşa4

Şekil-4

çşa5

Şekil-5

çşa

Şekil-6

çşa

Şekil-7

Düşürme Testi, nakliye, kullanım ve tezgah üstü işlemler sırasında oluşabilecek düşme durumları karşısında test numunesinin yapısal bütünlük, emniyet ve performansı açısından incelenebilmesi amacıyla yapılmaktadır. Numune, nakliye, kullanım ve tezgah üstü işlem koşullarında karşılaşabileceği mesafelerden düşürülür. Test sonunda numunenin fiziksel incelemesi ve işlevsellik kontrolü yapılır, varsa ortaya çıkan hatalar kayıt edilir. Düşürme Testi teknik kabiliyetlerin uygun olduğu her tür askeri ve sivil standarda uygun olarak gerçekleştirilebilmektedir. Özellikle MIL-STD-810F/G Metot 516 ve MIL-STD-648D/E’ye uygun olarak çok sayıda test gerçekleştirilmiştir.

dusurme-sage-eh

Buzlanma / Dondurucu Yağmur Testi, buzlanma kaynaklı test numunesinin işlevsel performansının belirlenebilmesi amacıyla yapılmaktadır. Test kabinine yerleştirilen numuneye, gerçek kullanım koşullarında karşılaşabileceği buzlanma koşulları uygulanır. Test sırasında ve/veya sonunda numunenin fiziksel incelemesi ve işlevsellik kontrolü yapılır, varsa ortaya çıkan hatalar kayıt edilir. Buzlanma/Donma kabininin teknik özelliklerinin uygun olduğu her tür askeri ve sivil standarda uygun olarak testler gerçekleştirilebilmektedir.

Teknik Özellikler:

Testlerin gerçekleştirilmesi amacıyla kullanılan test cihazının teknik özellikleri aşağıda verilmiştir.

(Drive-In) Buzlanma/Donma Kabini (Henüz kullanıma alınmamıştır.)

  1. Kabin ölçüleri (yükseklik x genişlik x derinlik): 4000mm x 4000mm x 10000mm
  2. Numune ağırlığı: En çok 65000kg
  3. Çalışma sıcaklık aralığı: -70°C ~ +80°C
  4. Sıcaklık doğruluğu : ±1°C
  5. 6mm – 13mm – 37mm – 75mm buz kalınlıkları oluşturabilme kabiliyeti
  6. Motorların Sıcak/Soğuk Başlatması için egzoz çıkışı ve şartlandırmalı temiz hava girişi

buzlanma-sage-eh

Elektrostatik Boşalma Testi, test numunesinin personel kaynaklı elektrostatik boşalmaya maruz kalması halinde bütünlüğünü ve performansını incelemek amacıyla yapılmaktadır. Test numunesine, gerçek kullanım koşullarında karşılaşabileceği elektrostatik boşalma koşulları uygulanır. Test sırasında ve/veya sonunda numunenin fiziksel incelemesi ve işlevsellik kontrolü yapılır, varsa ortaya çıkan hatalar kayıt edilir. Elektrostatik Boşalma (ESB) cihazının teknik özelliklerinin uygun olduğu her tür askeri ve sivil standarda uygun olarak testler gerçekleştirilebilmektedir. Özellikle AECTP 500 Category 508 Leaflet 2 ve IEC 61000-4-2 Part 4-2’ye uygun olarak çok sayıda test gerçekleştirilmiştir.

Teknik Özellikler:

Testlerin gerçekleştirilmesi amacıyla kullanılan test cihazlarının teknik özellikleri aşağıda verilmiştir.

ESB Cihazı

  1. Gerilim Değeri aralığı: 5kV ~ 30kV
  2. Kapasitans: 500pF
  3. Seri Direnç: 500Ohms ve 5000Ohms
  4. Boşalma Endüktansı: <5mH

esb-sage-eh

Hidrostatik Basınç Testi, basınçlı kapların yüksek basınca karşı olan dayanımlarının belirlenebilmesi amacıyla yapılmaktadır. Numunenin içerisine belli bir süre boyunca tanımlı basınç uygulanır. Test sonunda numunenin fiziksel incelemesi yapılır, varsa ortaya çıkan hatalar kayıt edilir. Test cihazı kabiliyetlerinin uygun olduğu her tür askeri ve sivil standarda uygun olarak testler gerçekleştirilebilmektedir.

Teknik Özellikler

Testlerin gerçekleştirilmesi amacıyla kullanılan test cihazının teknik özellikleri aşağıda verilmiştir.

Hidrostatik Test Cihazı

  1. Kabin ölçüleri (yükseklik x genişlik x derinlik): 1500mm x 4000mm x 1250mm
  2. Çalışma basınç aralığı: 0 ~ 1000bar
  3. Basınçlandırma Hızı: En çok 20bar/sn.
  4. Basınç doğruluğu : ±%3
  5. Akışkan: Su
  6. Sızıntı kontrolü için kabin içerisine yerleştirilmiş 4 adet kamera ile görüntü kaydedebilme kabiliyeti

hidrostatik-basinc-sage-eh

Yapısal Bütünlük ve Sızdırmazlık Testleri, taşıma kutularının içerisinde oluşabilecek pozitif ve negatif basınç koşullarının yapısal bütünlüğe olan etkisini belirlemek ve sızdırmazlık gereksinimlerini karşıladığını doğrulamak amacıyla yapılmaktadır. Numunenin içerisi, tanımlı pozitif ve negatif basınç değerlerine getirilir. Sızdırmazlık testinde basınçlandırma işlemi sonunda belli bir zamandaki sızıntı miktarı ölçülür. Test sonunda numunenin fiziksel incelemesi yapılır, varsa ortaya çıkan hatalar kayıt edilir. Yapısal Bütünlük ve Sızdırmazlık Testleri teknik kabiliyetlerin uygun olduğu her tür askeri ve sivil standarda uygun olarak gerçekleştirilebilmektedir. Özellikle MIL-STD-648D/E’ye uygun olarak çok sayıda test gerçekleştirilmiştir.

Mobil Yüksek ve Düşük Sıcaklık Testleri, kullanım ortamında numunenin yüksek ve düşük sıcaklık koşullarında performansını belirlemek amacıyla yapılmaktadır. Test kabinine yerleştirilen veya ayrı bir yalıtımlı kabinde bulunan numune, gerçek kullanım koşullarında karşılaşabileceği yüksek veya düşük sıcaklık koşullarında uygun süre ile bekletilir. İlgili koşullarda şartlandırılmış numune kabinden çıkarılarak işlevsellik kontrolü yapılır. İklimlendirme kabinlerinin teknik özelliklerinin uygun olduğu her tür askeri ve sivil standarda uygun olarak testler gerçekleştirilebilmektedir. Özellikle MIL-STD-810F/G Metot 501 ve Metot 502’ye uygun olarak çok sayıda test gerçekleştirilmiştir.

Teknik Özellikler:

Testlerin gerçekleştirilmesi amacıyla kullanılan test cihazlarının teknik özellikleri aşağıda verilmiştir.

Portatif Şartlandırma Cihazı

  1. Kabin ölçüleri (yükseklik x genişlik x derinlik): İstenen boyutta yapılabilmekte
  2. Çalışma sıcaklık aralığı: -60°C ~ +150°C
  3. Sıcaklık doğruluğu : ±2°C

Mobil Şartlandırma Aracı (Henüz kullanıma alınmamıştır.)

  1. Kabin ölçüleri (yükseklik x genişlik x derinlik): 1230mm x 1300mm x 4500mm
  2. Çalışma sıcaklık aralığı: -60°C ~ +90°C
  3. Sıcaklık doğruluğu : ±2°C
  4. İstenen boyutta yapılabilecek harici yalıtımlı kabini şartlandırabilme kabiliyeti

dusuk-sicaklik-sage-eh

İstif Testi, taşıma kutularının üst üste istiflenmesi veya numunenin üzerine farklı yüklemeler yapılması koşullarındaki yapısal bütünlüğünün belirlenebilmesi amacıyla yapılmaktadır. Numunenin üzerine testin başarım gereksinimi kapsamında gerekli yük konularak tanımlı bir süre bekletilir. İlgili bekletmenin belli sıcaklık ve bağıl nem koşullarında yapılmasının istenilmesi durumunda uygun bir iklimlendirme kabini içerisinde test gerçekleştirilir. Test sonunda numunenin fiziksel incelemesi yapılır, varsa ortaya çıkan hatalar kayıt edilir. İstif Testi teknik kabiliyetlerin uygun olduğu her tür askeri ve sivil standarda uygun olarak gerçekleştirilebilmektedir. Özellikle MIL-STD-648D/E’ye uygun olarak çok sayıda test gerçekleştirilmiştir.

istif-sage-eh